Koska Eerika pakotti kirjoittamaan. Ja teksti tulee olemaan jotain todella hilpeää koska väsyneenä ei jaksa ajatella hienoja kirjakieli-ilmaisuja.

Pääsiäinen meni ja pääsiäisloma meni ja arki jatkuu. Stadin poijjat kävivät täällä viime viikonloppuna. Ja siitä jotain, koska kaikkia (= Erreä) kiinnostaa kuitenkin. x)

Poikaset tulivat siis perjantaina viiden jälkeen junalla Helsingistä tänne. Emmillä oli ollut tarve jäädä tekemään pizzaa ja jäämään meidän autosta pois, joten Eerikan kanssa mentiin kahdestaan asemalle vastaan. Oltiin ihan lähellä ainakin näennäisesti pötkiä karkuun, kun se Helsingin juna vihdoin oikeasti tuli, mutta jäätiin urhoollisesti asemalle. Ja sieltä junastahan Miika-mies ja Tino-poika sitten ilmestyivät. Kuljetettiin ne alkutervehdysten ja pakollisten ”tervetuloa Lappeenrantaan” -puheiden jälkeen maisemareittiä meille. Ja kotosalla pakkasin tavarat loppuun, siivosin kissan astiat ja kuunneltiin pari Miikan pianoesitystä, kunnes lähdettiin äitin autolla kohti Emmilandiaa. Pitkä reissu siitä sitten tulikin, koska ensin kierrettiin keskustan kautta sightseeingillä ja kun päästiin melkein perille, huomattiin, että Eerikan matkapuhelin oli jäänyt meille. Joten eikun ajettiin takaisin ja sitten vielä takaisin Emmille päin.

Eerika ja eriparin sukat.

Paitsi ettei menty Emmille, vaan äiti tiputti meidät Eerikalle. Pyörähdettiin siellä lojumassa Erren huoneessa asianomaisen pakatessa tavaroita. Ja sitten käveltiin alakaupoille, mihin Emmikin pian saapui ja kaupusteltiin limsaa ja nameja ennen kuin häivyttiin Emmille. Emmillä saatiin koko konkkaronkka pizzaa ja riehuttiin jotain, kunnes Emmin äiti heitti meidät ulos jäähylle.

Vaellettiin ensin kirkolle hakemaan Emmin pyörää. Vartijaliike heitti meidät sieltä pois ja valitti Miikalle ikkunan vieressä pomppimisesta. Jatkettiin Sammonlahden koululle, mihin jäätiin istumaan - kunnes Vartijaliike tuli jälleen ja heitti meidät jälleen pois. :( Ylitehokasta valvontaa perjantai-iltaisin koska kaljateinit. xD Käytiin viemässä Emmin pyöri heille ja jatkettiin matkaa ala-asteen pihalle, jossa oli jotain teinejä, mutta muuten ei ollut ihmisiä, ja liikuskeltiin siellä jonkin aikaa. Päätettiin jonkin ajan päästä lähteä kävelemään kauemmas leikkikentälle, missä oli ihan pimeää ja missä mm. tipuin Tinon niskaan ja Miika tyrkättiin liukumäkeä alas suoraan vesilammikkoon.

Käpöteltiin sitten kun tuli tarpeeksi myöhä jotain reittiä takaisin Emmille. Ja sitten tapahtui jotain jännää, koska muistissani on totaalisia aukkoja. Ainakin piirsin kasvomaaleilla Tinon otsaan Potter Salaman ja kirjoitin viereen Hitler. Ja juotiin limsaa ja mussutettiin jotain karkkeja ja pädettiin jostain ihan randomeista aiheista. Ja jotain. Ja aamuyöstä kun saatiin poikien yhteinen jättiläisilmapatja pykättyä täyteen ilmaa, makoiltiin sitten yhdessä siinä kunnes päätettiin, että oli aika mennä unille kun aamukin alkoi jo sarastaa. xD Poikaset nukkuivat kaksin alakerrassa, Emmi omassa huoneessaan ja mine sekä Eerika saatiin Tiian huone. Eerikan olisi pitänyt nukkua sängyssä koska reilu pitkän tikun vetäminen, mutta ehhehe… Olen liian inhottava ja Eerika liian ihanakiltti. u__u Koska minähän sinne sänkyyn sitten kömmin, ehh.

Lauantai sarasti ihan liian aikaisena yhdentoista aikoihin aamulla. Väsytti. Niin kyllä varmaan muitakin. Syötiin aamupalaa ja sitä rataa, maattiin sohvannurkassa ja pelattiin Emmin pelejä kunnes joskus iltapäivällä lähdettiin bussilla kohti kaupunkia. Kaupungilla piti totta kai ensin syöttää poikasille Lappeenrannan torilla lihapiirakkaa. Sieltä sitten lähdettiin ovelasti Oprin ja Armadan läpi (turistikierros~) kohti Satamaa ja Linnoitusta. Noustiin Linnoituksen valleille ja käveltiin pieni pätkä niitten reunaa koska se on Ainosta kivaa ja maisemat ovat kauniit, vaikka Emmi möksäsikin. Ja jatkettiin sitten Linnoituksen pääväylän läpi normisti takaisin kohti kaupunkia. Matkalla poimittiin Ainolle limsaa ja käytiin kymmenen minuuttia ennen sulkemisaikaa kirjastossa.

Jatkettiin sieltä meille päin. Ja meillä kuunneltiin alkuun Emman huilukonsertot ja aloitettiin sitten sekasortoinen älämölö kun osa ihmisistä lauloi ja osa soitti pianoa ja osa soitti kitaraa ja toiset pelasivat Craschia Xboksilla. Ja Emma roikkui koko ajan lahkeissa. Porukat pakenivat jossain välissä kauppaan ja toivat sieltä sitten ruokatarpeita, joista tehtiin sapuskaa. Eli perinteisesti pastaa, pestoa ja kanaa, paitsi että Eerika ei mittään lihaa syö niin hänelle pilkottiin sekaan jotain kesäkurpitsaa ja herkkusieniä. Ja mussutettiin sitten niitä ja vielä jälkiruoaksi jäätelöä. <3 Kunnes sen ja kaikenlaisen muun puuhailun jälkeen bussi nouti meidät illalla ja käännyttiin kohti Emmilää taas.

Kotimatkalla Aino huomasi että kotiin jäivät ainakin mm. juuri ostettu limsa, poikien lahjatavarat, kamera ja mitä vielä…

Huomaa Emmin mökötysilme.

Aina läsnä olevan epämääräisen hillumisen ohessa päästiin saunaan. Pojat kävivät ensin ja sitten me. Saunan jälkeen litkittiin limsaa ja katsottiin telkkuria. Ja saatiin taas jäätelöä + hedelmiä. :)) Ja sitä rataa kunnes vetäydyttiin taas alakertaan. Alakertailtiin jälleen henkevien juttujen ja tietokoneen parissa. Tinoa ilmeisesti nukutti -> ärsytti -> väsytti, koska ei jaksanut innostua meidän homolukemisista ja oli ihan ärräyh. xD Ja raukka sitten nukahti sohvalle kun me aloimme neljistään pelata Aliasta. Oli hauskaa ja saatiinpa tasaparit kun se yksi vain kuorsasi taustalla. :D

Aliasta ja muuta seurasi taas perinteisesti operaatio Täytetään Ilmapatja ja sillä läheisissä tunnelmissa makoilu. <3 Joskus loppupuolella se Tinokin heräsi sitten, vähän liian myöhään, äähää. xD Ja aamun koitteessa päätettiin jälleen, että pitäisi raahautua yläkertaan nukkumaan, joten jätettiin pojat nauttimaan toisistaan yhteisessä sängyssä (eikun mitä). x))

Ja voi sitä väsymystä sunnuntaina. o__o Ei olisi jaksanut herätä, ei sitten millään. Kunnes oli pakko raahautua ylös muiden seuraan ihan puolikuolleena. Ja epäilen vahvasti, että tehtiin sunnuntaina mitään koomaamista kummempaa tai ainakaan mitään mikä olisi vaatinut jonkin sortin aivotoimintaa. Koska en ainakaan muista mitään. xD Siivoiltiin ja maattiin olkkarissa ja sitä rataa. Ja sitten häivyttiin taas meille iltapäivällä, että ehdittäisiin antaa pojille lahjuksia ja työntää heidät ajoissa junaan.

Bussi kiikutti meidät keskustaan meille sitten ja bussipysäkillä odotti Heidi, joka vihdoin ja viimein ehti liittyä seuraan. :) Eikä meillä ehditty sitten tekemään oikein muuta kuin jakamaan niitä lahjoja ja vähän keskustelemaan.

Joo, kyllä ne molemmat ilmeistä päätellen tykkäsivät lahjoista. xD

Ja nopeasti syömään kalaa ja eilistä pastaa minun säälimättömien: ”Syökää! Nopeasti! Syökää!” käskyjeni lennellessä taustalla, koska alkoi olemaan jo kiire junalle.

Juoksutettiin sitten poikaset juna-asemalle ja he jopa ehtivät ihan hyvin siinä kiireessä junaan.

Ja sinne menivät sitten Stadin kundit. :( Tuli jo yksinäisellä kotimatkalla ikävä.

Joskus taas. Oli äärimmäisen reilua ja miellyttävää vaihtelua saada heidät välillä tännekin päin. xD